:)

-

Ini Punca Sebenar Kenapa Anda Disuruh ‘Mute’ TV Anda Ketika Adegan Memuja Hantu Di TV !

:)

Cerita yang mungkin anda berminat tentang "mereka"

Assalamualaikum para pembaca semua. Kepada kak/abang admin, kalau rasa cerita ni menarik/ berpengajaran sila publish ye. Tq

Mungkin ada yang tahu dan mungkin ada yang tak tahu apa yang ingin saya sampaikan. Saya dan ayah pernah berkenalan dengan seorang pakcik yang boleh nampak makhluk halus. Antara perkara yang kami sembangkan:

Anda tahu tak, apabila anda tonton movie siam atau mana2 cerita hantu (part baca jampi serapah) benda tu akan datang ke rumah kita. Jampi serapah yang anda lihat dalam movie itu adalah jampi serapah yang digunakan untuk menyeru makhluk tu dalam dunia sebenar. Saya tak nafikan dalam sesetengah cerita melayu, jampi serapah yang dituturkan hanyalah ayat yang direka. Cuba fikir logik, kalau pengarah nak hasilkan filem hantu yang real mesti mereka guna jampi serapah yang bukan rekaan kan? Jadi lepas ni, sila mute tv anda sewaktu babak jampi menjampi ni. Kawan saya pernah cerita, lepas dia tonton babak jampi serapah ni, tiba2 ada benda main2 dengan pintu rumah dia.

Satu lagi, anda tahu tak makhluk halus dalam cerita seram orang putih, seperti cerita lord of the rings (tak ingat mahkluk yang mana) adalah bukan rekaan. Pakcik ni cakap fizikal, cara makhluk ni jalan memang sebijik macam yang dalam filem tu. Korang ingat orang putih ni imaginasi tinggi? Tak de maknanya.

Next, kadang2 kemalangan yang berlaku kat jalan raya tu bukan disebabkan oleh kecuaian para pemandu tapi disebabkan oleh makhluk2 ni. Suatu hari, pakcik ni pernah lalu jalan yang ada banyak kes kemalangan. Tetiba pakcik ni nampak ada satu lembaga kat jalan tu. Pakcik tu cakap mesti makhluk ni yang selalu kacau orang yang sedang memandu. Satu lagi, pernah sekali pakcik ni rasa mengantuk sangat waktu memandu. Pakcik ni peliklah kenapa rasa mengantuk sangat, rupa rupanya ada banyak makhluk kecil yang tengah tiup belon. Pakcik ni cakap, kau bayangkan the smurf tengah tiup belon, lebih kurang gitulah rupanya. Lepas ni kalau tiba2 mengantuk sangat tanpa sebab sewaktu memandu, silalah baca ayat Quran.

Cerita terakhir, sila berhati hati kalau nak makan di kedai. Sebabnya pernah ada pakcik ni nampak makhluk tu tengah menjilat jilat makanan kat restoran. Sebab itulah makanan kat kedai tu sedap. Mereka menggunakan makluk ni sebagai pelaris.

Sekian. Buang yang keruh ambil yang jernih

Jika anda rasa cerita ini bermanfaat, jangan lupa share pada rakan-rakan anda
:)

Tahi Palat Berita dikemaskini pada:

Anda mungkin meminati:

0 Response to "Ini Punca Sebenar Kenapa Anda Disuruh ‘Mute’ TV Anda Ketika Adegan Memuja Hantu Di TV !"

Post a Comment